Pokračovanie...

Vo štvrtok 10. novembra 2022 som sa, už po druhý raz, vybrala na koncert kapely Blues Rock Generations do piešťanskej reštaurácie La Musica. Ako vždy som sa tam cítila vo svojom živle, hudba a káva skrátka spolu ladia.

Koncert sa začal presne o 19.30 hod. Hudobníci hrali s chuťou a odmieňal ich povzbudzujúci potlesk obecenstva. Samo Kolník tentoraz nehral na elektronických bicích, na ktoré je viac zvyknutý, ale na obyčajnej bicej súprave, čo bolo pre neho výzvou. Kubo Adamec sa, ako má vo zvyku, staral o pestrosť zvuku kapely – počas večera striedal štyri gitary, tri elektrické (najčastejšie to bol Gibson Les Paul Tribute) a jednu akustickú. Štefan Adamec ostal verný akustickej gitare a skladby korunoval príjemným a oduševneným spevom. V rámci prvého setu zazneli skladby z albumu Blues Rock Generations No. 1. Začalo sa pôsobivou skladbou Red House od Jimiho Hendrixa. Pri skladbe Taxman, ktorej autorom je George Harrison, sa kapela ešte viac rozbehla a s istotou sa viezla na bluesrockovej vlne. Hudba prinášala lahodné odreagovanie. Vypočuli sme si napríklad skladby dvoch bluesových Kráľov - Born Under A Bad Sign od Alberta Kinga a The Thrill Is Gone z repertoáru B. B. Kinga. Nechýbali ani vlastné skladby kapely Blues Rock Generations: Please LoveFeelings Of Winter (pri všetkých vlastných skladbách tohto hudobného zoskupenia je autorom hudby Štefan Adamec a texty sú založené na básňach Alexandra Guštafíka). Počas prvej skladby ma vzpružil svižný zvuk gitár. Druhá bola oddychom od energickej nálady a Kubo Adamec v nej hral na akustickej gitare. Set zakončila rezká skladba Outside Woman Blues z autorskej dielne Blind Joe Reynoldsa a s pekným sólom Kuba Adamca.

Druhý set odštartovala ďalšia vlastná energizujúca skladba Year Of Gain a po nej nasledovali skladby z albumu Blues Rock Generations No. 2. Po pomalom blues Have You Ever Loved A Woman (autor: Billy Myles) prišla na rad skladba Johna Lennona Revolution. Tá mala veľký úspech, rovnako ako nasledujúca Foxy Lady od Jimiho Hendrixa. Potom nás osviežila inštrumentálna skladba Carlosa Santanu Samba Pa Ti. Veľmi pozitívne znova zarezonovali vlastné skladby: energická The Latest Friend a balada The Road. Výživným bluesrockom bola skladba Notches od Joea Bonamassu. Stíšenie prišlo s bluesovkou Nobody Knows You When You´re Down And Out, ktorú napísal Jimmie Cox ešte v roku 1923. Kubo Adamec v nej hral na akustickej gitare (takmer o sto rokov neskôr). Vystriedal ju bluesrockový rámus Before You Accuse Me (autor: Bo Diddley). Druhý set uzatvorila skladba Come On In My Kitchen – klasika od Roberta Johnsona. Kubo sa v nej blysol hrou na gitare technikou slide s bottleneckom.

Po krátkej prestávke Blues Rock Generations zahrali ešte dve skladby: Black Magic Woman z autorskej dielne Petra Greena a rozsiahlu a pestrú American Pie (autor: Don McLean), počas ktorej Samo Kolník usilovne nabádal publikum tlieskať do rytmu.

V ten večer sme si užili pekný dvojhodinový koncert, zahraný s mladistvou energiou pod vedením skúseného hudobníka. Ostáva mi len zapriať kapele Blues Rock Generations, aby jej nadšenie a inšpirácia vydržali, pretože je skutočným obohatením slovenskej bluesovej scény.

Ružena Šípková